29. maaliskuuta 2013

Kodin Keittiötieto.

Huutonet on kyllä aika vaarallinen paikka. Taas oli aivan pakko pistää tarjous, ja yes, onnistuin saaman sen! Nimittäin Marja Helakoski-Tuomisen Kodin Keittiötieto, 1955 WSOY.

Kuvassa kotelo ja itse kirja.




Kirjassa on paljon kuvia ja tietenkin ruokaresepteja ja raaka-aineiden käytöstä ohjeita. Suurin osa kuvista on tietenkin mustavalkoisia mutta aina jossain välissä on hienoja värikuvia. Kuvat ovat kyllä tosi makeita kaikki!







Viimeisintä huutoa oleva sähköhella
ja hienoa tekniikkaa.





"Maalaiskeittiö"   :)   









Alla kuva "kaupunkikeittiöstä".
On tosi makee minun mielestäni. Tuolla tavalla kun saisi nytkin niin olisi kyllä kivaa.



Tyylikäs kattaus! Hieno tee hetki ja maittavat voileivät.




Tämä kuva tässä vieressä on tarjoiluvati vaimon lapsuudenkodista. On aika samanlainen kun tuossa kuvassa ylhäällä vasemmalla paitsi että meidän on pyöreä.








Karjalanpiirakat kyllä maistuu edelleenkin.
 


Alla olevassa kuvassa juttu kesäleskestä on hyvä. Tuo pitää kyllä aika hyvin paikkaansa edelleenkin paitsi että on ympärivuotinen. Heh!
Tai no, puuroa en kyllä keitä ja syö muutoin kun joulun aaton aamuna riisipuuroa ja kalasta en tykkää. Ainoa kala minkä syön on kalapuikot ja tonnikalaa. Nyt kaikki tietenkin sanoo että kalahan on niiiiin hyvää ja terveellistä. Minä sanon että ei ole, ja se on minun mielipide ja se pitää ja on pitänyt jo yli 35 vuotta. Minun päätäni ei tässä asiassa käännetä, That´s it!
   




Sitten näin viimeiseksi kun nyt on
pääsiäinen ja kaikki niin pitäähän tässä myös olla pieni ohje hyvästä
pääsiäislounas reseptistä jonka löysin keittokirjasta.


 
 
Hyvää Pääsiäistä kaikille!
 

 

2 kommenttia:

  1. minä olen löytänyt nämä kirjat v-52 ja -56 vuodelta.

    VastaaPoista
  2. minä olen löytänyt nämä kirjat -52 ja 56 vuoden .

    VastaaPoista