4. toukokuuta 2013

Scifi & Kosmos 5

 Kerroin ensimmäisessä Scifi & Kosmos jutussani minun kiinnostuksestani avaruuteen jne.
Tässä on ensimmäinen kuva minkä olen ottanut ns reprokuvana. Kotona keittiön lattialla räsymatolla on kirja minkä olen kirjastosta lainannut ja ilmeisesti kirjan keskiaukeamakuva on minua kiinnostanut niin että olen ottanut ensimmäisellä kamerallani, Agfamatic 100 Sensor, tuon kuvan.
Kamera käytti filminä Pak 126 kasettifilmiä ja salamat oli sellaisia neljän salaman kuutioita. Kamera on minulla kyllä tallessa jossain kaapissa piilossa.



Muistan edelleenkin telkkarimainoksen siitä että miten helppoa tätä kameraa on käyttää että vanhat mummotkin osaa ottaa kuvia. " Tästä punaisesta sensorista painetaan" oli slogan mainoksessa.

 
 
 
Kerroin myös että olin päässyt sellaiseen telkkariohjelmaan kuin Rymden Kallar.
Tässä on kuva tämän telkkariohjelman alkutekstiplanssista, sain sen planssin kun rohkenin pyytää, venäläisten Vostok-avaruusaluksesta ja amerikkalaisten LEM-kuulaskeutujasta. Molemmat tällaisia koottavia mitä muovipaloista koottiin ja liimattiin ja maalattiin. Tuo kuupallo on metallista, mihinköhän sekin on hävinnyt? Tuo Rymden Kallar planssi pitäis minulla olla tallessa mutta en nyt löydä sitä mistään  :(
  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti